daca as ramane de Gayle Forman – recenzie

Mia este o violoncelistă talentată în vârstă de 17 ani, cu o familie iubitoare şi un prieten minunat, Adam. Ea nu trebuie decât să aleagă dacă va merge la New York pentru a studia la Julliard sau dacă va rămâne în Oregon cu cei dragi. Însă într-o dimineaţă cu ninsoare, totul se schimbă, iar decizia pe care brusc trebuie să o ia este dramatică şi dureroasă. Mia îşi pierde părinţii şi fratele mai mic într-un accident rutier, şi, cu toate că nu îşi aminteşte momentul impactului, ea îi poate vedea pe cei din jur şi pe sine. Romanul este scris la persoana întâi, Mia evocă evenimente din viaţa sa, descrie ceea ce vede şi aude în spital, deşi nu poate simţi nimic şi este din ce în ce mai slăbită. Dragostea pentru cei rămaşi în viaţă şi pentru Adam şi pasiunea pentru muzica clasică vor determina alegerea pe care tânara o face la final. „Dacă aş rămâne” atinge teme importante, despre viaţă, moarte şi despre cum totul se poate schimba iremediabil într-o secundă. Cartea este inspirată de o tragedie reală.

In primul rand, fiind prima recenzie din 2013 va urez tuturor cititorilor blogului La multi ani!

Cata tristete in cartea de fata. Mia sufera alaturi de familia ei un dramatic accident, dar printr-un miracol ea reuseste sa vada ceea ce se petrece in jurul ei, desi corpul este pe un pat de spital. Pe parcursul cartii Mia isi reia cursul vietii si rememoreaza toate amintirile ei importante din viata, exat ca in momentul in care un om este pe moarte si are flashback-uri din viata lui. Tot in acest timp isi revede rudele si pe Adam, iubitul ei, dar si mediteaza asupra ideii de a ramane sau de a renunta la viata de pe Pamant. Un roman emotionant, dar putin cam lent, putina actiune, ma asteptam sa se intample ceva neasteptat, neprevazut, dar nu s-a intamplat. Oricum astept volumului 2, sper sa il pot citi cat mai repede.

Punctaj: 3.5/5

Un răspuns la daca as ramane de Gayle Forman – recenzie

1. Ce coincidenta, si eu am terminat acum vreo 2 saptamani cartea. Si azi vroiam sa-i fac recenzia. Cam tot 3.5 i-as da si eu. Poti sa intri si pe blogusorul meu, te rog? Si daca iti place sa-i dai si follow? Te roog!:o3