Vrajitor & Vrajitoare de James Patterson – recenzie

Titlul original: Witch & Wizard

Descriere:

Povestea începe (sau se sfârşeste) asa…

E copleşitor. Un număr de feţe furioase care-ar putea umple un oraş mare, holbându-se la mine de parcă aş fi un criminal periculos. Stadionul e plin la întreaga lui capacitate. Sute de mii de feţe curioase, lipsite de compasiune, sau cel puţin indiferente…
Şi nu există ochi umezi, ca să nu mai vorbim de lacrimi. Nici cuvinte de protest. Nici bătăi din picioare. Nici pumni ridicaţi în semn de solidaritate.
De fapt, în timp ce ceasul numărătorii inverse licăreşte intermitent pe ecranele gigantice de la ambele capete ale stadionului, se pare că asta o să fie ultima noastră zi.
Îl văd pe fratele meu, Whit, întrebându-se dacă există din asta o ieşire de ultimă clipă. O văd pe mama plângând încetişor pentru Whit şi pentru mine. Îl văd pe tatăl meu, cu silueta înaltă gârbovită de resemnare, zâmbindu-ne mie şi fratelui meu – încercând să ne aducă aminte că n-are niciun rost să fim nefericiţi în ultimele noastre clipe pe această planetă.
Dar o iau prea repede. Mai sunt multe de povestit înainte să ajung la amănuntele execuţiei noastre publice. Aşadar, să ne întoarcem puţin în urmă…

Coperta:

Superba, o ador.

Inceputul:

Prea genial, James Patterson chiar stie creea suspans.

Sfarsitul:

Si cand ziceati ca apare volumul 2?

Parerea mea:

Woow, credeam ca Maximum ride e maximul lui Patterson, dar m-am inselat amarnic. Cum sa scrii o carte atat de buna, de alerta, de geniala? Am citit-o pe nerasuflate in doua seri, povestea e incredibila, atragatoare si atat de intunecata. Seriile lui Patterson sunt ca o gura pde aer e care o luam dupa atata fantasy-romance (clasica poveste de dragoste dintre un muritor si o fiinta supranaturala). Aici avem parte de o poveste plina de copii vrajitori care sunt inchisi si executati pana cand apar cei doi frati Whit si Whisty care sunt horatati sa infrunte armata Noului Ordin.

Sfat: Puneti mana pe carte cat mai repede.

Punctaj: 5+++++/5

Despre autor:

James Patterson este unul dintre cei mai îndrăgiţi romancieri americani, cu peste 260 de milioane de exemplare vândute în 40 de limbi, ceea ce îl situează în topul celor mai bine vânduţi autori din toate timpurile. Personajele înaripate din seria Maximum Ride au fost inspirate de romanele sale de succes pentru adulţi When the Wind Blows şi The Lake House.
Autor extrem de prolific, Patterson a publicat de-a lungul carierei sale peste 80 de titluri, destinate atât publicului adult, cât şi copiilor şi tinerilor, toate bătând recordurile în materie de popularitate. Printre seriile cele mai cunoscute se numără: Alex Cross, Women’s Murder Club, Michael Bennett, Private, Maximum Ride, Witch and Wizard (în curând la Editura Leda) şi Middle School (în curând la Editura Corint Junior). Multe dintre scrierile sale, thrillere, poveşti de dragoste sau romane pentru tineri, au devenit scenarii de seriale TV sau filme.
James Patterson locuieşte în prezent în Florida, împreună cu soţia şi fiul lor.