Sfidarea, Jocurile foamei 2 de Suzanne Collins – recenzie

Sfidarea este al doilea volum din seria Jocurile Foamei. Suzanne Collins continua intr-o maniera magistrala povestea Districtului 12.

Katniss si Peeta au castigat impreuna sangeroasele Jocuri ale Foamei, sfidand pentru prima oara in istorie regulile impuse de Capitoliu. Reveniti in Districtul 12, dupa toate incercarile infruntate, convinsi ca au castigat o viata sigura si decenta pentru ei si familiile lor, spera ca va urma o lunga perioada de pace. Dar, in timp ce Katniss si Peeta parcurg obligatoriul Tur al Invingatorilor, apar zvonuri despre o revolta printre locuitorii districtelor. Iar in ochii conducatorilor, ei sunt sursa acestei rebeliuni. Daca nu vor reusi sa convinga natiunea Panemului ca sunt in continuare indragostiti nebuneste, consecintele ar putea fi dezastruoase…

Dupa incredibilul final al primei parti, povestea lui Katniss si a lui Peeta nu se opreste aici, ci continua in volumul Sfidarea, considerat de specialisti unul mai mlt mai bun decat primul. Dupa ce au castigat sangereroasele jocuri, cei doi indragositi sunt constienti ca au sfidat Capitoliul si ca acesta se va razbuna pe ei. Vizitele prin cele 12 Districte au facut doar mai mult rau, multi oamenii fiind impuscati si marea majoritate au inceput sa se revolte. Intoarsa acasa la Gale, „verisorul ei”, Katniss se intalneste cu presedintele Snow care o avertizeaza sa calmeaza spiritele. Dupa ce Gale este batut in piata Districtului 12, Katniss nu are timp destul de vorbeasca cu el caci Snow anunta participantii pentru Jubileul Pacificarii printre care, Katniss si Peeta. Indragostitii se intorc in arena jocurilor, care de data aceasta sunt mult mai sangeroase, aliantele sunt mult mai de temut si totul poate fi doar o farsa jucata Capitoliului?

Rating:

5+/5

Despre autor:

Suzanne Collins (n.1964) scrie in principal pentru publicul tanar si pentru adolescenti. Autoarea a fost remarcata pentru talentul sau literar inca din perioada in care si-a adus contributia la realizarea unor emisuni de televiziune de succes. Dintre acestea The Mystery Files of Shelby Woo, Clarissa Explains it All, Little Bear sau Oswald i-au adus faima lui Suzanne Collins, care a fost nominalizata de mai multe ori la Premiile Emmy.

In 2003, Suzanne Collins a debutat cu romanul pentru copii Gregor the Overlander, primul volum al seriei de mare succes Underland Chronicles. Aceasta carte a intrat imediat in atentia publicului si a criticilor de specialitate fiind distinsa cu numeroase premii in Statele Unite si in Marea Britanie. Underland Chronicles este povestea lui Gregor si a surorii sale Boots care descopera in propriul apartament intrarea intr-un taram magic,Underland.

In 2008, Suzanne Collins a publicat primul volum din trilogia Jocurile Foamei. De data aceasta autoarea spune povestea lui Katniss Everdeen, o adolescenta in varsta de 16 ani. Aceasta locuieste in Panem, o localitate saraca aflata sub tirania Capitoliului. In fiecare an, doua dintre cele douaspreze districte care formeaza Panemul sunt obligate sa trimita cate un reprezentant care va participa la o intalnire sangeroasa. Cand vine randul surorii sale sa participe la acest carnagiu, Katniss este obligata sa ia o decizie capitala.

Primul volum din Jocurile Foamei a avut un succes enorm. Atat publicul, cat si criticii de specialitate au ramas impresionati de povestea creata de Suzanne Collins. Romanul a fost publicat in peste 32 de tari in doar sase luni de la lansare si a devenit imediat bestseller in topurile cunoscutelor publicatii New York Times si USA Today. De asemenea, a fost recomandat de numeroase revistele de profil drept una dintre cele mai bune carti ale anului 2008.

Sfidarea, al doilea volum din Jocurile Foamei a primit, de asemenea, numeroase laude din partea criticilor de specialitate printre care Kirkus Reviews, una dintre cele mai prestigioase publicatii de profil.

„Dincolo de universul construit cu migala, de meditatia profunda asupra societatii si de setul complet de personaje complexe si credibile, actiunea, intriga si iubirea fac aceasta poveste cu totul irezistibila.” (Kirkus Reviews).

2 răspunsuri la Sfidarea, Jocurile foamei 2 de Suzanne Collins – recenzie

1. Ana zice:

Odata ce am vazut filmul, m-am apucat si de citit cartile. Sunt mult peste film.