Trandafiri de Leila Meacham

Multumesc Editurii online Libris pentru cartea oferita.

Leila Meacham ne spune povestea tragică de iubire dintre Mary Toliver şi Percy Warwick ce încă stârneşte ecouri două generaţii mai târziu. Şi ce mi se pare mie cel mai trist în povestea asta e că nimeni nu a stat în calea iubirii celor doi şi chiar a fost un şoc pentru ceilalţi când fiecare şi-au găsit pe altcineva cu care să se căsătorească, deşi nu din dragoste. Mândria a fost singura care le-a stat în cale. Şi ce s-a întâmplat?
„Somerset s-a întâmplat.”
        Somerset e plantaţia de bumbac a lui Mary şi cea care concura cu Percy pentru primul loc în inima ei. Dar mai este şi obiectul în jurul căruia se învârte toata acţiunea. Căci dacă n-ar fi fost plantaţia, Trandafiri n-ar fi fost decât o frumoasă dar banală poveste de familie. Totuşi,eu nu dau vina pe plantaţie, ci pe Mary (deşi ştiu că nu a fost în totalitate vina ei) pentru că a ales pământul în locul iubirii. Dar depinde doar din ce punct de vedere priveşti lucrurile, pentru că după ce a citit şi ea cartea, mama mi-a spus că o admiră pe Mary pentru că a fost o luptătoare şi nu a renunţat la ce era al ei, deşi cu timpul a realizat că făcea o greşeală. Mie nici măcar nu-mi trecuse prin minte aşa ceva. Pur şi simplu am considerat că fata aia era prea încăpăţânată.
        Dar mai sunt foarte multe de spus despre această carte. Mai e vorba şi de un blestem, o legendă a trandafirilor (da, titlul chiar e unul potrivit) şi o nouă iubire ce pare că va repeta istoria dintre Mary şi Percy, sub ameninţarea plantaţiei, dar pe care cei rămaşi în viaţă se străduiesc din răsputeri să o salveze.
       Singurul lucru pe care l-aş schimba ar fi sfârşitul, care mi s-a părut prea sec pentru o astfel de carte. Dar în rest, cartea mi-a plăcut la nebunie şi o recomand oricui îi place genul!