Recenzia ta (5) – Apocalipsa de Stephen King

Stephen King este un autorul care a devenit celebru prin romanele sale horror,reusind astfel sa condimenteze literatura americana,dand un gust aparte ficarei carti,punand suflet in toate creatiile sale,combinand perfect groaza cu umorul si fantezia cu suspansul.Nu degeaba a luat premiul pentru o ,,Contributie exceptionala la Literatura Americana”.Dar de aceasta data, Stephen ne conduce spre o lume nemaiîntalnita pana acum.Nu va ganditi la o lume paralela!Doar lumea nostra dupa Apocalipsa.Apocalipsa in viziunea scriitorului.O lume ce aduce cu Europa Evului Mediu intunecat.O lume in care moartea isi face simtita prezenta inca din primele pagini.Autorul evidentiaza o lume sumbra,in care oamenii mor unul cate unul,un mort in plus sau in minus neinsemnand mare lucru. Ceea ce este si mai impresionant este faptul ca tot cosmarul descries il intruchipeaza un singur om.Un om cu puteri inexplicabile.Un om venit sa aduca haosul,transformand lumea in pustiu.Un pustiu straniu ce iti strapunge pana si cel mai intunecat si ascuns gand.Un pustiu menit sa iti atraga atentia,in cele mai bizare moduri.,,Apocalipsa’’ il surprinde pe Nick plimbandu-se printre cadavre. Destul de infricosator,nu credeti ? Acum sa revenim inapoi in lumea noastra si sa vorbim despre stilul lui Stephen de a scrie.Stilul pe care nu l-a dat uitarii nici de data aceasta. Un stil cu care a cucerit America.Un stil care a fost apreciat chiar si peste hotare,motiv pentru care s-au facut nenumarate filme dupa cartile lui,precum Carrie,The Green Mile,ecranizat cu Tom Hanks,in rolul principal si nu in ultimul rand The Eyes of the Dragons.Dar, sa revenim la cartile noastre.

,,Apocalipsa ‘’ a luat nastere din dorinta arzatoare de a creea o lume diferita de cea a lui J.R.R Tolkien,in Stapanul inelelor.Evident,Stephen a dorit sa faca totul intr-o maniera americana cu totul si cu totul deosebita,acordand multa atentie la fiecare detaliu in parte,descriind fiecare miscare a personajului cu mare grija si precizie.Si nu numai, aceeasi seriozitate in cazul descrierii o acorda chiar si ,, campiei acoperita cu vegetatie pitica a Texasului”.

Romanul post-apocaliptic,desi este considerat o extindere a romanului original, se evidentiaza, in primul rand, datorita volumului colosal de pagini (ceea ce o face o carte speciala, in adevaratul sens al cuvantului).Ceea ce ma surprinde in mod deosebit este modul lui Stephen de a scrie. Desi nu se intampla nimic deosebit in primele pagini, intervine curiozitatea.Este de ca si cum o imensa forta de atractie te tine lipit de canapea cu cartea in mana.Este de ca si cum o voce interioara te indeamna sa citesti mai departe,iar daca vei renunta sa citesti cu siguranta vei deveni foarte ingandurat si vei dori cu disperare sa aflii continuarea.

Romanul ,,Apocalipsa’se remarca in primul si in primul rand prin originalitatea de care da dovada autorul,cartea fiind o cheie prin care putem deschide poarta catre lumea interioara si imaginara a lui Stephen.

Autor: Ioana Dumitrescu

Comanda aici cu 20% reducere.

Un răspuns la Recenzia ta (5) – Apocalipsa de Stephen King